
Gisteren vond de onthulling van het naambord van het Saramaccakanaal rehabilitatieproject plaats. Directeur van International Infra NV, Silvy Kasanpawiro, markeerde deze als te zijn een grote mijlpaal. Het betreft de start van sectie vier van het project. Dit omhelst een afstand van 7.4 kilometer en eindigt in de buurt van de Kameelbrug. Deze zal uiteindelijk leiden tot een betere ontwatering, irrigatie en transport in de regio. ‘Wij zijn vereerd om deel uit te maken van dit belangrijk project dat ongetwijfeld een positieve impact zal hebben voor de ontwatering.’
De minister van Openbare Werken, Riad Nurmohamed, zei dat dit een teken is dat het ministerie niet stil blijft, maar dat het ministerie werkt. De stap wordt door de bewindsman aangeduid als te zijn een ‘gedurfde’ stap van de regering, met hem als minister en het totale team. ‘Want als je een project met de Wereldbank en IDB bank doet, moet je bloeddruk goed zijn, je suiker, alle organen van je moeten goed werken, want om door het proces te gaan tot de oplevering, is een zwaar, zwaar proces’, benadrukte de OW-minister.
Er is een flinke dosis geduld voor nodig, beklemtoonde de minister. ‘Andere mensen zijn weggerend voor dit project toen het uitgevoerd moest worden. Anderen hebben de hoop opgegeven.’ Echter, vanwege de urgentie heeft deze regering gedurfd haar schouders onder het werk te zetten. ‘We staan vandaag hier voor het groter belang. Het groter belang is het ontwateringsprobleem.’ Het ontwateringsprobleem was namelijk de grote zorg.
Zie videoverslag SUN WEB TV: https://www.youtube.com/watch?v=6TkEqniT6Qo&t=87s





